Imieniny:    

Problematyka drogowa

: Nieżyciowe oznakowanie polskich dróg
: Aby skręcić w lewo
: Użycie kierunkowskazu
: Światła przeciwmgłowe!
: Parkowanie w strefie zamieszkania.
: Awaria na przejeździe...
: Szkolenie kandydatów na prawo jazdy
: Holowanie a ubezpieczenia
: Holowanie
: Pytanie egzaminacyjne - kontrowersyjna odpowiedź
: Pytanie egzaminacyjne
: Zapytanie o pierwszeństwo
:  "Wyprzedzanie" "wymijanie" "omijanie"
: Zwiększenie prędkości za pomocą znaków drogowych.
: Art. 24. 10. Wyprzedzanie z prawej strony
: Zatrzymanie na przejściu dla pieszych?
: Znak B-32 - Rogatka uszkodzona
: Przejazd kolejowy strzeżony
: Kierunkowskazy
: Sześćdziesiąt pytań
: Migający sygnalizator
: Oznakowanie skrzyżowania
: Dojazd do wzniesienia
: Mandat - pamiątka z wakacji
: Zablokowany tramwaj
: Pas ruchu powolnego
: Prawo jazdy kat. A1 na motorower (skuter)
: Sygnalizatory: S-1, S-2 i S-3
: Znaki zakazu
: Znak zakazu B-7
: Znaki nakazu C-13 i C-16
: Skrzyżowanie w mieście
: Sygnały świetlne a znaki drogowe pionowe
: Wyprzedzanie
: Tramwaj na światłach
: Kierujący, czy nie?
: Zakaz zatrzymywania się
: Ostrożnie z uprzejmością
: Egzamin z wypadkiem
: Przystanek tramwajowy
: Pytanie egzaminacyjne
: Pieszy - obywatel II kategorii
: Sposób zawracania
: Przejście dla pieszych
: Wyprzedzanie rowerzysty
: Kolizja - obrazek z USA
: Problem ronda
: Znak D-39
: Pijana śmierć
: Światła
: Rowerzyści
: Skrzyżowanie
: Zawracanie
: Przyczepy
: Skrzyżowanie
: Stłuczka
: Rondo
: Zawracanie
: Dziecko i pasy
: Tramwaj
Wydawałoby się, że sprawa jest prosta i oczywista, a jednak jest wiele pytań odnośnie zachowania kierującego przy dojeżdżaniu do przystanku tramwajowego. Przedstawiamy sytuację, którą różnie się omawia.
Oczywistym jest, że kierujący zobowiązany jest do umożliwienia pieszym swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Ale co dalej?



W tej sytuacji kierujący pojazdem może ruszyć:
A - gdy ruszy tramwaj,
B - gdy w tramwaju zostaną zamknięte drzwi,
C - gdy na jezdni nie będzie już pieszych.


Przystanek tramwajowy | Loguj/Utwórz konto | 12 Komentarze
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany. Komentarze są własnością ich twórców.

Re: Przystanek tramwajowy
przez oskelita włączone Sty 30, 2007 - 11:35

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.elita.jaroslaw.info
Odpowiedz C



Re: Przystanek tramwajowy
przez piter2606 włączone Sty 31, 2007 - 12:02

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Ja ująłbym wszystkie odpowiedzi za poprawne.
1. Odp A - tramwaj musi ruszyć, ponieważ w stojącym pojeździe drzwi mogą się otworzyć ponownie (a gdy ruszymy, to utrudnienie będzie miało miejsce);
2. Odp B - zamknięcie drzwi tramwaju dają nam częściową pewność, że utrudnień i zagrożenia nie będzie;
3. Odp C - nawet gdy tramwaj zamknie drzwi i ruszy (co może być dla nas wykładnią do wznowienia ruchu), z uwagi na bezpieczeństwo pieszych na jezdni wynikające z innych przepisów, kierujący nie powinien ruszać póki piesi są na jezdni
Pozdrawiam



Re: Przystanek tramwajowy
przez ArtuMal włączone Lut 01, 2007 - 12:18

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Zgadzam się z wypowiedzią kol. Piter2606. Jednakże zmieniłbym nieco pierwszą cześć pytania:
"W tej sytuacji kierujący pojazdem może ruszyć *dopiero* :"



Re: Przystanek tramwajowy
przez REMUS włączone Lut 01, 2007 - 10:44

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Art.26pkt6 mówi wyraznie o obowiązku zatrzymania pojazdu w takim miejscu i na taki czas aby umozliwić pieszym wsiadanie i wysiadanie z tramwaju. Oczywiscie pieszy ma obowiązek jak najkrótszą drogą przejść na chodnik, ale oczywiście i znajomość przepisów i przestrzeganie ich przez pieszych pozostawia wiele do życzenia. W związku z powyższym to na kierującym pojazdem, jako tym który ZNA przepisy spoczywa obowiązek uczynić wszystko co tylko jest możliwe dla uniknięcia zagrożenia. Zgodnie z ZASADĄ OGRANICZONEGO ZAUFANIA powinien bezwarunkowo stać do czsu aż piesi opuszczą jezdnie. Czyli tylko C jest odpowiedzią prawidłową.



Re: Przystanek tramwajowy
przez Admin włączone Lut 01, 2007 - 08:24

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.grupa33.jgora.pl
Wydawałoby się banalne pytanie a juz mamy dwie wersje odpowiedzi. Co do sugestii ArtuMal, jeżeli idzie o sprecyzowanie pytanie to całkowicie się zgadzam. W tej sytuacji kierujący pojazdem może ruszyć dopóki: jest jak najbardziej na miejscu.

Jednocześnie uważam, że tylko odpowiedź C jest tu najbardziej trafna, ponieważ w Kodeksie Drogowym, jak zauważył REMUS, jest przytoczony artykuł, który mówi jedynie o obowiązku zatrzymania pojazdu w takim miejscu i na taki czas aby umożliwić pieszym wsiadanie i wysiadanie z tramwaju. Skoro na jezdni nie ma juz pieszych, oznacza to, że wypełniliśmy ten obowiązek, piesi dostali odpowiedni czas na dotarcie do tramwaju i na chodnik i możemy, z zachowaniem szczególnej ostrożności kontynuować jazdę, nie musimy czekać na zamknięcie drzwi w tramwaju lub jego ruszenie.



Re: Przystanek tramwajowy
przez emzet1 włączone Lut 06, 2007 - 05:46

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Najważniejsze w tym pytaniu są słowa """""w tej sytuacji""""

pytanie nie mówi nic o pani z teczką czy ona wsiada ani o chłopczyku

nawet gdyby tramwaj ruszył piesi są na jezdni nie może ruszyć
nawet jeśli zamknie drzwi piesi są na jezdni nie może ruszyć

ale jeśli piesi zejdą z jezdni albo wsiądą albo wrócą na chodnik nieistotne to może pojechać

więc tylko odp C



Re: Przystanek tramwajowy
przez madziara włączone Kwi 09, 2007 - 09:56

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Witam;
I owszem zgadzam się z odpowiedzią C lecz dodała bym jeszcze
odpowiedź B.Pozdrawiam



Re: Przystanek tramwajowy
przez extradd włączone Cze 07, 2007 - 07:53

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Odp."C" wydaje się błędna a to dlatego że pomimo braku pieszych na jezdni drzwi pojazdu szynowego mogą być nadal otwarte a wtedy nam nie wolno ruszyć.Odnośnie zamkniętych drzwi to sam nie wiem, bo w wiekszośći tramwajów same się zamykają a motorniczy je tylko blokuje gdy ma zamiar ruszyć.Gdy tramwaj stoi na przystanku na światłach i jego sygnał nakazuje stać a pojazdom otwiera się droga to obowiązkiem motorniczego jest po wymianie pasażerów zamknąć drzwi tak by nie utrudniać innym uczestnikom ruchu.



Re: Przystanek tramwajowy
przez rubus włączone Gru 19, 2007 - 11:25

(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
zdecydowanie odpowiedź "B".
Zasada ograniczonego zaufania obowiązuje od momentu ruszenia do momentu osiągnięcia celu podróży, więc nie ma specjalnej potrzeby o jej przypominaniu.
Najprostszą sytuacją obrazującą moją odpowiedź jest sytuacja na skrzyżowaniu, kiedy tramwaj skręca w lewo pojazd udaje się na wprost.


Aktualnie na stronie

Brak użytkowników online

Logowanie
Rejestracja

Obecnie 510 gości online !

TOP Download

 Testy kat. A B C D:
Plik instalacyjny
Rozmiar pliku 15.41 MB
 Edytor Drogowy:
Plik instalacyjny
Rozmiar pliku: 1.14 MB
 Paragraf Drogowy:
Plik instalacyjny
Rozmiar pliku: 4.00 MB
 Skrzyżowania:
Plik instalacyjny
Rozmiar pliku: 5.16 MB

Ankieta

Uważam, że egzaminy na prawo jazdy prowadzone są przez egzaminatorów:

- prawidłowo
- niekompetentnie
- z naruszeniem prawa


[ Wyniki | Ankiety ]

Głosów: 12572

Ankieta

Uważam, że jazda przez cały rok na światłach, wpływa na poprawę bezpieczeństwa ruchu

- znacząco
- słabo
- nie ma wpływu


[ Wyniki | Ankiety ]

Głosów: 7695

Dołącz do nas

Partnerzy




Internetowy Katalog Ośrodków Szkolenia Kierowców




www.osk.org.pl Copyright © Grupa33 www.osk.org.pl